Sunday, December 10, 2017
  Home
RSS Feed
Facebook
Twitter
Search:
Media Analyses
Journalists
Middle East Issues
Christian Issues
Names In The News
CAMERA Authors
Headlines & Photos
Errors & Corrections
Film Reviews
CAMERA Publications
Film Suggestions
Be An Activist
Adopt A Library
History of CAMERA
About CAMERA
Join/Contribute
Contact CAMERA
Contact The Media
Privacy Policy
 
Media Analyses





CAMERA Prompts LA Times, Washington Post Corrections on 'Palestine' Terminology


CAMERA staff prompt corrections in both The Los Angeles Times and The Washington Post regarding inaccurate usage of the term "Palestine." The Los Angeles Times obituary for Professor Gerald Larue, which also was published in The Post, incorrectly said that the archeologist participated in digs in "Palestine" in the 1960s.
 
A screen capture of the original Los Angeles Times obituary follows:
 
 
While Dr. Larue participates in digs in both Israel and the West Bank, it is incorrect to say that he took part in a dig in "Palestine."
 
In the 1968s, Mr. Larue was the site excavator of Khirbet Mazraa, an archeological site near the Israeli coast south of Haifa, close to Tel Dor and Nachsholim. This piece of land is well within Israel's pre-1967 lines.
 
In addition, earlier in the 1960s, he participated in a USC dig in the West Bank city of Hebron.
 
Following the 1948 war and the dissolution of the Mandate Palestine, there was no longer an entity called Palestine. Thus, the term "Palestine" is incorrect.
 
Since the Oslo Accords in the 1990s, those West Bank areas under the control of the Palestinian Authority are often referred to as "Palestinian territories." Before the Palestinian Authority assumed control for those areas, however, correct terminology would simply be West Bank.
 
Following correspondence from CAMERA staff, both media outlets commendably corrected the error both in print and online.
 
The Los Angeles Times amended its online article and prominently added this correction near the top of the article:
 
 
The amended text reads:
 
 
The Washington Post also amended its text and posted this correction at the bottom of the article:
 
 
For additional corrections prompted by CAMERA at The Los Angeles Times and The Washington Post, see here and here respectively.

Bookmark and Share