Wednesday, March 01, 2017
  Home
RSS Feed
Facebook
Twitter
Search:
Media Analyses
Journalists
Middle East Issues
Christian Issues
Names In The News
CAMERA Authors
Headlines & Photos
Errors & Corrections
Film Reviews
CAMERA Publications
Film Suggestions
Be An Activist
Adopt A Library
History of CAMERA
About CAMERA
Join/Contribute
Contact CAMERA
Contact The Media
Privacy Policy
 
More Articles
The Facts That Al Jazeera Missed on the Sub Laban Property Dispute
December 26, 2016

In a report on the High Court's recent ruling on an East Jerusalem property dispute, Al Jazeera misses key facts. CAMERA previously prompted New York Times and AP corrections on the Sub Laban case.
...More
Res. 2334: Game Changer or Not?
December 24, 2016

Thanks to a US abstention the UN Security Council has passed Resolution 2334, asserting that Israeli settlements have "no legal validity" and are a "flagrant violation under international law." Will the resolution be counterproductive, like the settlement freeze President Obama imposed on Israel in 2009? Or will it help advance the cause of peace?

...More
Times of Israel Corrects: US Hasn't Viewed Settlements as Illegal
December 22, 2016

Thanks to CAMERA's efforts, ABC, Times of London, the AP, and now the Times of Israel have corrected the erroneous claim that the U.S. has viewed Israeli settlements as illegal .

...More
Wall Street Journal Omits Important Context on Jerusalem Embassy Issue
December 20, 2016

The Journal's Felicia Schwartz ignores Arab aggression and creates a false equivalence between Israeli and Palestinian claims on Jerusalem.
...More
CAMERA's UK Media Watch Prompts Times Correction: US Doesn't Say Settlements Illegal
December 20, 2016

UKMW prompted the Times of London to publish a correction noting that the US does not dub settlements "illegal," although it does call them "illegitimate" or unhelpful.
...More
For Second Time, ABC Corrects: US Does Not View Settlements As 'Illegal'
December 20, 2016

For the second time in less than one month, CAMERA prompts an ABC correction on the erroneous claim that "the United States considers Jewish settlements illegal."
...More
Reuters Amends Captions: Palestinian Killed During Violent Clashes
December 20, 2016

Reuters adds that Palestinian Ahmed al-Remawi was killed "during violent clashes with stone-throwers" after CAMERA protested incomplete captions which stated only that he was "shot and killed by Israeli forces."

...More
NPR 'Morning Edition' Corrects Tel Aviv Error, Errs on 'Palestinian Land'
December 18, 2016

NPR commendably corrects a reference to Tel Aviv as Israel's capital. But misidentification of disputed West Bank land as "Palestinian land" still requires clarification.
...More
Times of Israel Adds Information on Controversial Poster
December 18, 2016

Times of Israel adds information reflecting a conflicting account that a second student added the phrase "this is called incitement" along with a Rabin poster to a controversial image of Netanyahu with a noose.
...More
'Moderate' Iranian President Meets with Terror Group, Calls for 'Jihad'
December 16, 2016

In a largely unreported event, Iran's President received the leader of Palestinian Islamic Jihad. Is Iran planning on increasing money to the terrorist group?

...More
Time for An Update
December 16, 2016

Will Catholic intellectuals such as Fr. David Neuhaus, S.J. (left) live up to the demands of Nostra Aetate in the 21st Century?
...More
CAMERA Prompts National Geographic Correction on 'Palestine' Terminology
December 15, 2016

CAMERA prompts correction of a National Geographic article which identified the West Bank as "Palestine."
...More
AFP, Haaretz Amend Reference to Syrian, Palestinian Flag
December 14, 2016

CAMERA prompts correction of AFP and Haaretz photo captions that wrongly identified a flag in the hands of a pro-Assad regime fighter in Aleppo. (Updated.)
...More
CAMERA Prompts AP Correction: Jerusalem is Israel's Capital
December 13, 2016

CAMERA's Israel office prompted a correction of an Associated Press article that incorrectly identified Tel Aviv as Israel's capital. This was a case of an error in the journalistic practice of naming a nation's capital as shorthand for the country's government, i.e. mistakenly using "Tel Aviv" as shorthand for Israel's capital instead of "Jerusalem."
...More
Amanpour Again Misleads CNN Viewers About Israel
December 7, 2016

CNN star personality Christiane Amanpour tries again to validate her Israel-is-the-culprit thesis – this time through interviewing an Israeli refusenik and a would-be Palestinian suicide bomber.
...More
Times of Israel Adds Information on Palestinian Violence to AFP Story
December 5, 2016

Times of Israel adds key information about Palestinian attacks to an AFP article, one of two recent AFP articles which whitewashed Palestinian violence. AFP's tilt isn't surprising given its employment of Fatah's Nasser Abu Baker.
...More
‘Rigorous Neutrality’?: Palestinian Journalists’ Syndicate’s Nasser Abu Baker Moonlights For AFP
December 4, 2016

AFP's Nasser Abu Baker is one of 1,400 delegates to the Seventh Fatah Congress. He is also running for the Fatah Revolutionary Council. How does this square with AFP's stated commitment to impartiality?
...More
Results: CAMERA's November Corrections
December 2, 2016

Over the course of November, CAMERA prompted 24 corrections across the globe.
...More
Global Ministries Enlists Sunday School Teachers to Promote Anti-Israel Agenda During Advent
December 1, 2016

The Global Ministries of the UCC and the Disciples of Christ is trying to enlist Sunday school teachers — yes, Sunday school teachers — in its ongoing effort to demonize Israel in the weeks prior to Christmas.
...More
Former President Jimmy Carter Misrepresents Israeli-Palestinian Conflict in The New York Times
November 30, 2016

A New York Times Op-Ed by former President Jimmy Carter misrepresents United Nations Security Council Resolution 242, the status of disputed land, and Israeli military rule in the West Bank ("Jimmy Carter: America Must Recognize Palestine").
...More
UK Media Watch Prompts Economist Correction: No Arabic Song Ban
November 30, 2016

CAMERA's UK Media Watch prompts correction of an Economist feature which wrongly reported that Arabic music was banned from Israeli radio for several decades.

...More
The Huffington Post's Holocaust Inversion
November 28, 2016

Dana Beyer's comparison of Israeli governance to Fascism is offensive and false
...More
AP Corrects: US Does Not Consider Settlements 'Illegal'
November 22, 2016

CAMERA prompts an important Associated Press correction noting that the U.S. does not consider Israeli settlements illegal. AP's many clients are also correcting, include The New York Times, ABC, The Gazette (Montreal), and more.

...More
In Reuters Report, No Counterpoint to What “Palestinian Leaders Say”
November 21, 2016

Palestinian leaders say anti-Israel violence is a result of desperation over the collapse of peace talks, Reuters reports. And what do Israeli leaders say? For that, readers are forced to look elsewhere.
...More
Christian ‘Peacemaker’ Promotes Jew-Hatred in Promised Land
November 18, 2016

Yusef Daher, a Christian "peacemaker," in Jerusalem is promoting Jew-hatred and lionizing rock throwers. What will his patron, the World Council of Churches do?
...More
Notorious Anti-Jewish Demagogue David Duke Viewed Nationwide on C-SPAN
November 18, 2016

C-SPAN aired a Louisiana U.S. Senate candidates debate which included demagogue David Duke's blame-the-Jews rant enabled by the moderator and characteristically met with silence by C-SPAN.
...More
CAMERA's UK Media Watch Prompts Indy Correction on Judaism's Holiest Site
November 16, 2016

Following communication from CAMERA's UK Media Watch, Independent editors amend an article which wrongly identified the Western Wall as Judaism's holiest site. The Temple Mount is Judaism's most sacred site.
...More
The World Council of Churches Supports Christian Anti-Zionist in Jerusalem
November 8, 2016

Yusef Daher, who works at the WCC-supported Jerusalem Interchurch Center (JIC) in Jerusalem, shamelessly promotes theological hatred of the Jewish state in the name of peace.

...More
Amiram Goldblum's Numbers Don't Add Up
November 7, 2016

Amiram Goldblum cites casualty figures to argue in Haaretz that Yitzhak Rabin's diplomacy led to a dip in violence, but his numbers don't match data from either Israel's Ministry of Foreign Affairs or B'Tselem.
...More
CNN's Amanpour Uses Shimon Peres' Passing to Malign Israeli Policies
November 3, 2016

CNN’s Christiane Amanpour, discussing the legacy of Shimon Peres, a former Israeli president and prime minister, used Israeli and Palestinian guests to malign Israel’s policies towards the Palestinians.
...More
The Washington Post Evicts Context on Palestinian Village Without Electricity
November 2, 2016

The Washington Post, relying almost exclusively on anti-Israel organizations for sources, omitted crucial information in a story about an Arab village without electricity.

...More
After Palestinian Attack, Haaretz Fixes 'Lost in Translation'
November 1, 2016

CAMERA's prompts correction of Haaretz's latest skewed English translation. Today's article about a Palestinian guard who wounded Israeli soldiers cited "revenge" as a possible motive, noting that security agents earlier searched his home. The English article failed to note it was Palestinian agents who did the search, not Israeli.
...More
Sayed Kashua's Revisionism: 1948 and 2016
November 1, 2016

Haaretz's Sayed Kashua lashes out at what he calls Israelis' "same lies," but it's he who dissembles. For instance, writing about "Jewish lordship," he implies Israeli Jews murdered two Arab women killed last week, reportedly by their relatives.

...More
Mae Cannon Brings Her Mischief to CMEP
October 28, 2016

Mae Cannon, the newly appointed executive director of Churches for Middle East Peace, is unable or unwilling to address some of the more intractable obstacles to peace between Arab and Jew in the Holy Land.
...More
CAMERA Fills in The Washington Post: Palestinian Authority Rejects Peace
October 24, 2016

After a Washington Post article omits Palestinian rejectionism, CAMERA steps in.
...More
UPDATED: After Contact by CAMERA, The Washington Post Corrects on 'Illegal' Settlements
October 24, 2016

After CAMERA contacted Post editors and staff, the newspaper changed an article's inaccurate characterization of U.S. policy towards settlements.
...More
Vox Docs Reinvents History, Legitimizes Bigotry
October 21, 2016

A new series of short videos from Vox purports to explain the issue of West Bank settlements. Instead, it distorts the history of the region, and endorses a discriminatory ideology.
...More
The Washington Post Turns an Anti-Terror Raid into an Anti-Israel Article
October 21, 2016

The Post manages to imbue a report about IDF efforts to prevent Palestinian terrorist attacks with anti-Israel overtones.
...More
Media Minimizes Latest Palestinian Post-Terror Celebrations
October 20, 2016

Once again, the media turns a blind eye to Palestinian glorification of anti-Jewish violence.
...More
UPDATED: UNESCO and the Denial of Jewish History
October 18, 2016

For years there has been a concerted effort by Palestinian leaders and Muslim states to rewrite history and eradicate any Jewish connection to Judaism's holiest sites. This includes getting international bodies, like UNESCO, to validate historical revisionism.
...More
UNESCO Chief Weighs In On Temple Mount Resolution But Gets Facts Wrong
October 17, 2016

In pushing back against the UNESCO resolution casting the Temple Mount as an exclusively Muslim site, UNESCO's secretary general herself downplayed the Jewish connection to the sacred hilltop. CAMERA has repeatedly held journalists accountable for the same mistake.
...More
Newsweek Sugarcoats Anti-Israel Course at Berkeley
October 11, 2016

NewsweekNewsweek's Alexander Nazaryan accepts anti-Israel propaganda as truth, and ignores legitimate criticism of the controversial UC Berkeley course.
...More
AFP Adds Key Info on Jewish Visits to Temple Mount: It's Their Holy Site
October 10, 2016

CAMERA prompted AFP to acknowledge that "Jewish visitors to the flashpoint Al-Aqsa mosque compound" in actuality means Jewish visitors to their own holy site, the Temple Mount.
...More
Politico and The Washington Post Get Oslo Wrong
October 6, 2016

Politico and The Washington Post provide readers with a faulty retelling of the history of the Oslo process.

...More
CAMERA Op-Ed in The Washington Examiner Notes D.C. Museum's Honors for Terrorists
October 5, 2016

The Newseum, a Washington D.C.-based museum, claims to defend classical liberal values, even as it memorializes theocrats and terrorists.

...More
At WSJ, After Peres's Death, Truth Remains Elusive
September 30, 2016

Reporter Rory Jones omits important history while using Shimon Peres' death to take a gratuitous swipe at Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu.

...More
For Peres’s Death, The Washington Post Provides a Platform for Hate
September 29, 2016

The Washington Post wants its readers to know what terrorist groups committed to Israel's destruction think about the passing of a venerated Israeli politician.

...More
Contradicting Its Earlier Coverage, NY Times Turns Anti-Jewish Rioters Into Victims
September 28, 2016

The New York Times obituary for Shimon Peres claims Israel "inaugurated" the second intifada. The newspaper's reporting from the time shows otherwise.
...More
Facts Get Away in Forbes' Gaza Fisherwoman Story
September 27, 2016

If Elizabeth MacBride's article about Gaza fisherwoman Madeleine Kulab is any indication, accuracy and content quality are left to sink in Forbes' blog-based model of "entrepreneurial journalism."
...More
Gideon Levy Underscores Dubious Claims by Father of Terrorist
September 27, 2016

Haaretz's Gideon Levy interviews the father of Muhammad al-Rajabi who carried out a terrorist stabbing. Nothing in his behavior indicated that he might do this, says his father. But the pictures below talk for themselves.
...More
C-SPAN’s Palestinian Propaganda Presentation as a “Public Service”
September 26, 2016

Basel Ghattas, Arab member of Israel’s Knesset, harangued a friendly audience at the Arab Center in Washington D.C. on Aug. 25, 2016. C-SPAN aired the anti-Israel propaganda for its viewers.
...More
In Coverage of UN Speeches, New NY Times Bureau Chief Peter Baker Follows Old Pattern
September 26, 2016

In his coverage of recent UN speeches by Benjamin Netanyahu and Mahmoud Abbas, the new New York Times bureau chief erased key distinctions with a "both sides do it" cliché, but made inappropriate distinctions by editorializing about a "brash" Netanyahu.
...More
BBC News Amends Misleading Portrayal of Israeli Construction
September 25, 2016

Following communication from CAMERA's BBC Watch, BBC amends an article which misleadingly implied that Israel is constructing new settlements, as opposed to constructing homes within established settlements.
 
...More
CAMERA Prompts Los Angeles Times Correction on Gaza Occupation
September 25, 2016

After an extensive exchange with CAMERA, The Los Angeles Times corrects a book review passage which inaccurately characterized the Gaza Strip as still under Israeli occupation.
...More
New York Times’ Nicholas Kristof Appropriates the Holocaust for Political Gain
September 21, 2016

Kristof's comparison of Syrian refugees to Holocaust refugees is specious and offensive.
...More
Media Could Use Some Assistance on U.S.-Israel Aid Deal
September 21, 2016

Some major U.S. news outlets offered reporting on U.S. security assistance to Israel that was devoid of essential facts and context.

...More
Flailing Haaretz Lashes Out At CAMERA
September 20, 2016

Under publisher Amos Shocken, a front-page Haaretz story sought to smear CAMERA and duck the facts about the paper's unprofessional coverage.
...More
CAMERA Fills In the Richmond Times-Dispatch on U.S. Aid to Israel
September 19, 2016

CAMERA takes to the pages of the Richmond Times-Dispatch to correct a misleading letter on U.S. aid to Israel.
...More
CAMERA's UK Media Watch Prompts Telegraph Correction on 'Illegal' Settlements
September 19, 2016

CAMERA's UK Media Watch prompts correction of a Telegraph article which wrongly reported that the U.S. government considers Israeli settlements "illegal."
...More
Forward, Voice of America Correct Headlines on Palestinian Attacks
September 18, 2016

Following a series of Palestinian attacks over the weekend, CAMERA today prompted corrections of two headlines, in The Forward and in Voice of America, which depicted reported Palestinian assailants as victims.
...More
The Washington Post: Palestinian Anti-Jewish Violence is an Israeli ‘Sensational Charge’
September 16, 2016

The Washington Post trips over itself to attack Israel's Prime Minister, actively ignoring the long history of Palestinian anti-Jewish violence.
...More
The Washington Times Covers Underreported Iran-Backed Shi’ite Militias
September 16, 2016

The Washington Times provides a detailed look at a frequently underreported subject: Iranian-backed militias.
...More
Five Things You Need to Know About World Council of Churches
September 16, 2016

The World Council of Churches has been a major player in the ongoing effort to delegitimize Israel. For example, at UN "antiracism" conference in Durban held in 2001, it helped stifle discussion of anti-Semitism and then bragged about it afterwards.
...More
CAMERA's BBC Watch Prompts BBC Correction on Israeli Book 'Ban' Claim
September 14, 2016

CAMERA's BBC Watch prompts an online correction of a BBC Radio program which falsely claimed that Israel banned Dorit Rabinyan's "Borderlife." BBC Watch continues to urge an on air correction.
...More
Travel to Alternative Jerusalem Reality in International New York Times (Updated)
September 14, 2016

An International New York Times feature today features a Jerusalem tour "billed as 'doco-theatrical journeys' into alternative realities." The alternative reality of Jerusalem which journalist Debra Kamin describes unrecognizable. Editors are following up on CAMERA's concerns.

Sept. 15 update: CAMERA prompts correction.
...More
CAMERA Elicits Times of Israel Correction on Disputed Gaza Death
September 12, 2016

CAMERA prompts correction of a Times of Israel article which reported that the IDF said troops weren't in the area when Abdulrahman Al-Dabag was killed. The amended article notes that the military statement that forces in the area fired tear gas.
...More
CAMERA Op-Ed in Washington Times Notes Al-Qaeda's Iran Ties
September 12, 2016

CAMERA takes to the pages of The Washington Times to note al-Qaeda's terror ties with the Islamic Republic of Iran
...More
CAMERA Prompts AP Correction on Palestine Terminology
September 12, 2016

In response to communication from CAMERA, the Associated Press corrects an article which incorrectly referred to Palestine. CAMERA's timely work prevents misinformation from wire agencies appearing in media outlets around the world.
...More
CAMERA's UK Media Watch Prompts Correction of Sunday Times' Israeli 'Atrocities' Claim
September 12, 2016

CAMERA's UK Media Watch prompts correction of a Sunday Times article which referred to Israeli "atrocities" as fact. The amended article refers to "alleged atrocities."
...More
Three Lessons World Vision Needs to Learn
September 12, 2016

World Vision, a Christian charity that promotes child welfare throughout the world need to learn some important lessons from the controversy surrounding the arrest of its employee in the Gaza Strip earlier this year.
...More
AFP, Reuters Add IDF's Account to Captions on Disputed Gaza Death
September 11, 2016

Biased captions by AFP and Reuters about Gaza teen Abdulrahman Al-Dabag noted only the Palestinian charge that Israeli troops shot him dead. Thanks to CAMERA, the agencies add that Israel's army said troops used only tear gas.
...More
New Jersey’s Leading Newspaper Smears Israel
September 10, 2016

Star-Ledger based in Newark, New Jersey smeared Israel on July, 17, 2016 in its Sunday Perspective section. The Op-Ed consisted of a 2300-word highly-politicized travel journal written by the newspaper’s editorial page editor.
...More
After Contact by CAMERA, The Washington Post Corrects on Israel Annexing Area C
September 2, 2016

After CAMERA contacted Post editors, the newspaper published a correction noting that it had "incorrectly said that the Israeli government wants to formally annex Area C in the West Bank [Judea and Samaria."

...More
The Washington Post Cages Context on Gaza’s Zoo
September 1, 2016

A lengthy Washington Post story on the closure of a dilapidated Gazan zoo falsely implies that both Israel and Hamas are to blame for the facility shutting its doors.

...More
AFP Pits ‘Analysts’ Vs. ‘Israel,’ Ignores Analysts Critical of Palestinian Incitement
August 31, 2016

Plenty of independent analysts have highlighted the pernicious role played by Palestinian incitement to violence. So why does AFP pretend only Israel says it's a problem?
...More
CAMERA's UK Media Prompts Telegraph Update on Killing of Gaza Family
August 31, 2016

CAMERA's UK Media Watch elicits an important update to a summer 2014 Telegraph article about the killing of nearly a dozen members of the Siyyam family in Gaza. A new Israeli Military Attorney General report concludes that an errant Hamas rocket was to blame.
...More
A Troubling Debut at the NYT
August 30, 2016

A long-awaited Times Jerusalem bureau chief filed his first story on the Israel beat and readers have reason for concern.
...More
After CAMERA Contacts About Error, USA Today Corrects on Palestinian Terror ‘Lull’
August 26, 2016

After CAMERA contacted USA Today editors about a story which wrongfully claimed a lull in Palestinian terror attacks, the paper issued a correction and the reporter thanked CAMERA.

...More
After CAMERA Contacts Reuters About Skewed Headline, Reuters Corrects
August 25, 2016

After CAMERA contacted Reuters editors about a skewed headline that once again reversed the perpetrator and victim to whitewash Palestinian terrorism, editors thanked CAMERA, apologized and corrected.
...More
After CAMERA Informs Editors of Error, NY Times Corrects on Medicines to Gaza
August 23, 2016

After CAMERA communicated with editors, the newspaper published a correction noting that it had "overstated the impact of Israeli restrictions on travel and trade in the Gaza Strip," and that Israel does not restrict the import of medicines.
...More
BBC News Website Continues to Ignore Missile Attacks on Israeli Communities
August 23, 2016

After a BBC watch piece criticizes the BBC for failing report on missile attacks on Israeli communities, the BBC updates.
...More
Viceland Delivers Warped Narrative Through Gaza's Tunnels
August 23, 2016

The Gaza Strip is ruled by a terror organization that has attacked Gaza's border crossings, violently seized absolute power, and built attack tunnels into Israel. Still, the amount of goods Israel transfers into the territory has exponentially increased. All this information, and more, is missing from Viceland's program on Gaza's tunnels.
...More
CAMERA's Washington Times Op-Ed Shines Light on CAIR
August 22, 2016

CAMERA's Op-Ed in The Washington Times rebuts false charges by the Council on American Relations (CAIR) of ‘Islamophobia'

...More
Five Things You Need to Know About World Vision
August 18, 2016

World Vision, a multi-billion dollar Christian organization devoted to child welfare, does important work throughout the world, but one of its employees Mohammed El-Halabi, who works in the Gaza Strip, stands accused of some very troubling crimes.

...More
CAMERA's BBC Watch Secures Correction on Eli Weisel
August 16, 2016

After BBC Persian accused Elie Wiesel of charging Israel with "genocide," CAMERA's BBC Watch communicated with editors and secured a correction to the false claim.
...More
CAMERA Prompts Los Angeles Times on Western Wall
August 15, 2016

CAMERA prompts correction of a Los Angeles Times article which wrongly referred to the Western Wall as the last remnant of the Temple complex. In fact, there are many extant remains.
...More
Washington Times Headline Mistakes Hamas Cause for Israeli Effect
August 12, 2016

The Washington Times gets it backwards in their report on the arrest of a Hamas operative working for a Christian aid organization.
...More
Israel's Globes Covers Haaretz's Translation Problems
August 12, 2016

Globes, Israel's leading business paper, ran an in-depth feature highlighting "Haaretz, Lost in Translation," a phenomenon that CAMERA has documented for years in which Haaretz's English edition routinely minimizes Palestinian violence or wrongdoing reported in the Hebrew original.
...More
Hamas-linked Journalists Fool Journalists on Google Maps and Palestine
August 11, 2016

What are the links between Hamas and the false claim that Google erased the label "Palestine" from its online maps? And why did a Reuters reporter credulously echo the allegation?
...More
NYT Interactive Feature Used as Teaching Tool Distorts Palestinian-Israeli Conflict
August 11, 2016

A New York Times website interactive feature is currently being used as a teaching tool about the Palestinian-Israeli conflict in some U.S. public schools. But it distorts the conflict. With its obsessive focus on Israeli actions that allegedly obstruct peace while concealing a Palestinian role in the conflict, it misleads the audience.

...More
Boston Globe Recycles Anti-Netanyahu Propaganda
August 8, 2016

A Boston Globe op-ed recycles the false charge that in his 1995 campaign Benjamin Netanyahu failed to denounce bloodthirsty anti-Rabin incitement, such as chants that he was a traitor. In fact, video and contemporaneous coverage proves Netanyahu forcefully rejected such attacks on Rabin, responding at one rally, "no, no, he's not a traitor ... we are one nation."
...More
Washington Post Treats State Department, Palestinian Allegations as Facts
August 4, 2016

The Post uncritically reports State Department claims on settlements without providing readers with essential background and facts

...More
Jumbled, Incoherent NYT Op-Ed Slams Netanyahu
August 1, 2016

Why did the NYT allow an incoherent column filled with unsubstantiated and contradictory allegations to be published — and with a headline that contradicts its conclusion? To smear Israeli PM Netanyahu.
...More
Catholic Charity Promotes Hamas Narrative in Fundraising Magazine
July 29, 2016

In an article published by the Catholic Near East Welfare Agency (CNEWA) about suffering the Gaza Strip, Suhaila Tarazi offers an all-too-familiar and dishonest narrative of Israeli villainy and Palestinian innocence.
...More
Washington Post Commentary Engages in Sharia Myth-Making
July 28, 2016

An Op-Ed in The Washington Post's Outlook section misleads on sharia law.
...More
NPR’s Emily Harris Reflects, Blearily, on Three Years Reporting from Jerusalem
July 28, 2016

NPR's Emily Harris wrapped up three years coverage from Jerusalem. A CAMERA listener told the network her summary left much to be desired.

...More
BBC Watch Complaint on ‘Banned’ Book Upheld
July 27, 2016

BBC Watch complaint that BBC misled audiences by falsely claiming that Israel had banned a book has been upheld.
...More
Half Full but Two-Thirds Empty: Washington Post Hezbollah-Israel Report
July 27, 2016

<I>The Washington Post</I> took a fact-filled look at Hezbollah-Israel tension 10 years after their 2006 war in Lebanon. But not fact-filled enough.

...More
U.S. Congressman Calls Jewish Settlers ‘Termites’—Media Silent
July 27, 2016

Many U.S. news media outlets failed to report remarks by a sitting U.S. Congressman comparing Israelis to insect pests.
...More