Monday, December 18, 2017
  Home
RSS Feed
Facebook
Twitter
Search:
Media Analyses
Journalists
Middle East Issues
Christian Issues
Names In The News
CAMERA Authors
Headlines & Photos
Errors & Corrections
Film Reviews
CAMERA Publications
Film Suggestions
Be An Activist
Adopt A Library
History of CAMERA
About CAMERA
Join/Contribute
Contact CAMERA
Contact The Media
Privacy Policy
 
Media Analyses





Times of Israel Deletes False Claim About Lenny Kravitz, BDS


Following communication from CAMERA's Israel office, Times of Israel deletes the false claim that Lenny Kravitz "bowed to boycott pressure," and therefore had cancelled his concert in Tel Aviv. As first noted on our Snapshots blog earlier this week, the June 4 article about the Rolling Stones concert in Tel Aviv earlier this month incorrectly reported:
 
 
As Snapshots had noted, it had been widely reported -- including in the Times of Israel -- that Tel Aviv was one of some 10 cities where scheduled Kravitz concerts were cancelled in the fall of 2012 due to extended filming demands. This was the Times of Israel headline in 2012:
 
 
The accompanying article had reported:

Dispelling rumors that singer Lenny Kravitz may have canceled his planned October 6 Tel Aviv show due to political reasons or poor ticket sales, producer Gad Oron told The Times of Israel that a total of 10 September and October shows — in Russia, the Ukraine, Finland, Serbia, Romania, Bulgaria, Macedonia and Turkey — were canceled because of Kravitz’s extended filming schedule.

And, as CAMERA reported in 2013:

Ynet also reported that Kravitz canceled his European performances, in addition to his Tel Aviv show, due to a scheduling problem. Google translate of a Turkish siteconfirms that he canceled his Oct. 4, 2012 Istanbul show. Likewise, Concierge Groupconfirms that Kravitz postponed the Kiev show, and the Diplomat(Bucharest) reports on the star's postponement of his performance in that city.

After notifying editors of the error, The Times of Israel deleted the false reference to Kravitz having "bowed to boycott pressure." As of publication time, the text appears as follows:
 
 
While CAMERA commends editors for having removed the erroneous claim, we note that, contrary to common journalistic practice, no correction is appended to the article. A "stealth" correction of this sort does not ensure transparency regarding the correction of misinformation, and CAMERA has requested clarification of The Times of Israel's correction policy.

Bookmark and Share