Los Angeles Times

Hamas’ Account of a Boy’s Death: A Media Litmus Test

When the Israeli army disputed Hamas' account which blamed Israel for the death of 12-year-old Shady Abdel-Aal, AP rose to the journalistic challenge with accurate coverage. Reuters responsibly corrected when presented with information contradicting Hamas. AFP, in contrast, has yet to correct even as Hamas itself has backtracked.

In Arabic and English, Different Messages About MSF Gunman, and the Hacker Defense

Doctors Without Borders gunman Hani Majdalawi "didn't even know how to use a weapon," said his brother Osama in The Los Angeles Times, casting doubt on the Israeli charge. A post earlier on Osama's Facebook page, however, boasted that Hani "bought the weapon with his own money." Osama cites hackers as at fault for the discrepancy.

Reuters Fixes Language on 1948 Palestinian Refugees, LA Times Doesn’t

Yesterday The Los Angeles Times and Reuters both departed from their usual language which acknowledges that among the hundreds of thousands of Palestinians displaced in 1948, some fled and some were driven out. While Reuters has updated, The Times has yet to address its misleading passage which noted only those who were driven out, ignoring the majority who fled of their own accord, often at their leaders' behest.

CAMERA Prompts Los Angeles Times Correction on Jerusalem Embassies

CAMERA prompts correction of a Los Angeles Times article which wrongly stated that the U.S. Embassy to Israel has always existed in Tel Aviv "along with the rest of the world's diplomatic missions." In fact, 16 countries once had embassies in Jerusalem and a number currently maintain consulate-generals in the city.