United Press International (UPI)

      NULL

      UPI Corrects on Israeli Position Vis-a-Vis Two State Solution

      CAMERA prompts correction after United Press International incorrectly reported that Israel has long opposed a two-state solution. Israel's long history of accepting deals that would have established a Palestinian state belie the erroneous assertion.

      Wave of Media Errors, Corrections Follows Malawi Announcement on Jerusalem Embassy

      News coverage of Malawi's announcement about opening an embassy in Jerusalem included a flurry of inaccurate articles, most misreporting that the nation would be the first African nation to open an embassy in the capital. While Malawi be the only African nation with an embassy in Jerusalem, several others existed in the past, and were closed after the 1973 Yom Kippur War.

      UPI Corrects After Referring to “Palestine” As A Country

      In response to communication from CAMERA, UPI promptly corrects an article which reported that wanted Palestinian Marwan Abusrour is believed to be residing in his "native countr[y,] "Palestine," referring to the Palestinian Authority.

      How Many Infected Believed To Be in Bnei Brak? 75,000 or 7,500?

      Ran Saar, CEO of the Maccabi HMO, is the putative source for the widely reported figure that 75,000 residents of the ultra-Orthodox town of Bnei Brak are likely infected with coronavirus. Media outlets ignore that Maccabi officials cited a miscalculation, and said the actual figure is just 10 percent of that. The executive director said Maccabi has "no idea" how many are infected.

      UPI Corrects: U.S. Embassy in Jerusalem Will Not Be A First

      CAMERA prompts correction of a United Press International article which incorrectly stated that the future American embassy in Jerusalem will be the first foreign embassy in the city. In fact, there have been over a dozen, with the last two closing in 2006.

      CAMERA Prompts Wave of Corrections on Shamasneh Family Eviction

      CAMERA prompts several corrections after multiple media outlets stated as fact that the Shamasnehs, evicted from their Sheik Jarrah home, had lived there since 1964, making them "protected tenants." Times of Israel, Haaretz and The Jerusalem Post correct: The courts found no evidence of residency prior to 1968, and thus the family did not have that status.