Benjamin Netanyahu

Haaretz’s Uri Misgav Revives Discredited National Library Bunker Story

Months after numerous Israeli journalists determined a Channel 11 report claiming Prime Minister Netanyahu demanded that the National Library build an underground bunker to house his father's work was baseless, Haaretz's Uri Misgav repeats the story. Instead of correcting, editors add the library's denial.

Incomplete AP Captions on Israel Mislead

AP photo captions mislead with critical omissions: Israel identified a reported cultural center bombed in Gaza as a Hamas facility. Also, Prime Minister Netanyahu criticized protesters not only for waving Palestinian flags but also for chanting, "With blood and fire, we will redeem Palestine."

Presspectiva Prompts Haaretz Correction of Fake Netanyahu Quote

CAMERA's Presspectiva calls out Haaretz for an Odeh Bisharat Op-Ed which falsely claimed that PM Netanyahu said he saw British soldiers as a child, although they departed one year before he was born. Haaretz removes the falsehood from both the Hebrew and English editions.

Boston Globe Recycles Anti-Netanyahu Propaganda

A Boston Globe op-ed recycles the false charge that in his 1995 campaign Benjamin Netanyahu failed to denounce bloodthirsty anti-Rabin incitement, such as chants that he was a traitor. In fact, video and contemporaneous coverage proves Netanyahu forcefully rejected such attacks on Rabin, responding at one rally, "no, no, he's not a traitor ... we are one nation."