Gaza Strip

Reuters Corrects Inflated Gaza Refugees Figure

CAMERA prompts correction of a Reuters article which erroneously reported that "nearly all" of Gaza's residents are 1948 refugees or their descendants. In fact, that figure is closer to 70 percent.

AP Corrects: No Ban on Hajj Pilgrims from Gaza

CAMERA prompts correction of Associated Press photo captions which had confused two Muslim pilgrimages, erroneously stating that pilgrims from Gaza have not been able to participate in the major hajj journey to Mecca for five years.

CAMERA Prompts Correction After CBC Counts Gunmen, Infiltrators as Demonstrators

CAMERA prompts correction of a CBC report which erroneously counted gunmen, infiltrators and Palestinians who engaged in other violent attacks at the Israel-Gaza border among demonstrators killed by Israeli fire. But editors declined to remove a completely irrelevant passage about Canadians joining ISIS from the feature on Canadians "lone soldier" recruits to the IDF whose inclusion creates a grossly unfounded comparison.

AP Improves Language on Gaza Blockade

CAMERA prompts improved language after the AP initially reported that that the Egyptian-Israeli blockade of the Gaza Strip was "[o]stensibly meant to prevent arms from reaching Hamas."

Reuters’ Picture Falsehood of the Year

Months after the Hamas-run Ministry of Health removed Laila al-Ghandour from the list of fatalities it blames on Israel, a caption in Reuters' Pictures of the Year 2018 falsely claims the infant died from inhaling tear gas at the Gaza border with Israel. In response to communication from CAMERA, Reuters corrects.

New Yorker Corrects on Gaza Fisherman’s Death

CAMERA prompts correction of a New Yorker article which had falsely claimed that Israeli troops killed a Gaza fisherman "ostensibly for sailing past the six-mile limit," but the improved version still neglects to report that according to both Israeli and Palestinian sources, Nawaf Attar was approaching the Gaza security fence when he was shot dead.