Jerusalem

CAMERA Prompts Los Angeles Times Correction on Jerusalem Embassies

CAMERA prompts correction of a Los Angeles Times article which wrongly stated that the U.S. Embassy to Israel has always existed in Tel Aviv "along with the rest of the world's diplomatic missions." In fact, 16 countries once had embassies in Jerusalem and a number currently maintain consulate-generals in the city.

Haaretz Corrects About Judaism’s Holiest Site

CAMERA today prompts correction of an Haaretz article wrongly identified the Western Wall as "Judaism's holiest site." (That distinction belongs to the Temple Mount.) Another "Haaretz, Lost in Translation," the error had appeared only in the paper's English edition.

CAMERA Prompts Wave of Corrections on Shamasneh Family Eviction

CAMERA prompts several corrections after multiple media outlets stated as fact that the Shamasnehs, evicted from their Sheik Jarrah home, had lived there since 1964, making them "protected tenants." Times of Israel, Haaretz and The Jerusalem Post correct: The courts found no evidence of residency prior to 1968, and thus the family did not have that status.