Jerusalem Post
Media Corrections

Accuracy and accountability are among the most important tenets of journalism. In combination, they mean media organizations are expected to publish or broadcast forthright corrections after sharing inaccurate information. The following corrections are among the many prompted by CAMERA’s communication with reporters and editors.

 

Presspectiva Prompts Channel 13 Apology For False Report on Rabbi Asaf Naumberg

After an exclusive investigation by Presspectiva, CAMERA's Hebrew site, Channel 13 retracts a story which falsely attributed hateful, anti-secular views to Rabbi Asaf Naumberg of a pre-military academy associated with Education Minister Rafi Peretz. Reverberations continue to rock the Israeli media.

Jerusalem Post Corrects Headline About ‘More Settlements’

CAMERA prompts correction of Jerusalem Post headline which erroneously stated: "Israel Advancing Plans for 4X More Settlements Than Last Year." Plans concern new residential units within existing settlements, not new settlements. 

CAMERA Prompts Wave of Corrections on Shamasneh Family Eviction

CAMERA prompts several corrections after multiple media outlets stated as fact that the Shamasnehs, evicted from their Sheik Jarrah home, had lived there since 1964, making them "protected tenants." Times of Israel, Haaretz and The Jerusalem Post correct: The courts found no evidence of residency prior to 1968, and thus the family did not have that status.