Los Angeles Times
Media Corrections

Accuracy and accountability are among the most important tenets of journalism. In combination, they mean media organizations are expected to publish or broadcast forthright corrections after sharing inaccurate information. The following corrections are among the many prompted by CAMERA’s communication with reporters and editors.

 

CAMERA Prompts Correction on Hamas Op-Ed in LA Times

CAMERA staff elicited a correction on a Los Angeles Times Op-Ed by top Hamas official Mousa Abu Marzook. The error and today's correction, concerning the number of Israelis killed by Palestinians during the lull, follow:

CAMERA Prompts LA Times Correction on Israeli Arabs

For the third time, CAMERA staff prompted a correction in the Los Angeles Times regarding the false claim that Israeli Arabs do not serve in the Israeli military. The most recent correction, which appeared yesterday, follows:

CAMERA Prompts LA Times Correction on IDF

CAMERA staff prompted a Los Angeles Times correction yesterday on an article which had wrongly stated that Israel's military is the largest in the Middle East.

CAMERA Prompts NPR Correction on Hezbollah Rockets

CAMERA staff prompted a correction at National Public Radio yesterday, following an earlier "All Things Considered" report which falsely stated that Hezbollah fired rockets at Israel only after Israel hit Lebanon with airstrikes last summer.

Los Angeles Times Corrects: Nahariya Not a Settlement

CAMERA staff elicited a correction from the Los Angeles Times today that Nahariya, the northern Israeli town where Samir Kuntar carried out a terrorist attack in 1979, is not a Jewish settlement. Beyond the factual error, Tempest's article was extremely one-sided, drawing a sympathetic, emotive picture of the "plight" of Samir Kuntar and his family, while completely ignoring that of his victims.

Siegman Fabrications Result in LA Times Correction

Henry Siegman has a history of dishonesty when writing about the Arab-Israeli conflict. So it is perhaps no surprise that the Los Angeles Times found it necessary to publish a correction to demonstrably false assertions in Siegman's June 18, 2006 Op-Ed.

CAMERA Member Prompts LA Times Correction

A CAMERA member has prompted the following correction in the Los Angeles Times concerning an article which misidentified Palestinian-controlled areas in the West Bank and Gaza as "Palestine":