NPR
Media Corrections

Accuracy and accountability are among the most important tenets of journalism. In combination, they mean media organizations are expected to publish or broadcast forthright corrections after sharing inaccurate information. The following corrections are among the many prompted by CAMERA’s communication with reporters and editors.

 

NPR Corrects: UN Resolution 242 Does Not Call For Jerusalem Withdrawal

CAMERA prompts correction of an NPR article which erroneously stated that UN Resolution 242 calls for an Israeli withdrawal from eastern Jerusalem. In fact, the resolution doesn't mention Jerusalem, and does not specify from which and how much territory Israel must withdraw.

“Here and Now” Corrects on “New Settlements” Plan

"Here and Now," produced by NPR and WBUR, is the latest to correct the erroneous claim that Israeli plans to build thousands of "new settlements." Plans are for new homes in existing settlements, not for new settlements.

Updated: NPR Broadcasts Gaza Import Correction

After initially issuing only an online clarification regarding an "All Things Considered" broadcast which erred about the import of building materials into Gaza, NPR agreed with CAMERA that an on-air correction was needed. The follow-up was immediate.

CAMERA Prompts NPR Correction on Hezbollah Rockets

CAMERA staff prompted a correction at National Public Radio yesterday, following an earlier "All Things Considered" report which falsely stated that Hezbollah fired rockets at Israel only after Israel hit Lebanon with airstrikes last summer.

NPR Corrects Error in Gaza Story

National Public Radio erroneously reported recent rocket attack victims were "Israeli soldiers" when they were, in fact, civilian residents of Sderot, including Oshri Oz above.

The NPR Switch

NPR reporters are once again routinely misrepresenting the statements of Israeli spokesmen, inserting the term "militant" where the speaker has actually said "terrorist."

CAMERA Obtains NPR Correction on UN Vote

CAMERA prompted the following correction on a July 21 newscast by NPR's Carl Kasell, who erroneously reported that the U.N. vote against Israel's West Bank barrier was unanimous.