United Press International (UPI)
Media Corrections

Accuracy and accountability are among the most important tenets of journalism. In combination, they mean media organizations are expected to publish or broadcast forthright corrections after sharing inaccurate information. The following corrections are among the many prompted by CAMERA’s communication with reporters and editors.

 

UPI Corrects After Referring to “Palestine” As A Country

In response to communication from CAMERA, UPI promptly corrects an article which reported that wanted Palestinian Marwan Abusrour is believed to be residing in his "native countr[y,] "Palestine," referring to the Palestinian Authority.

How Many Infected Believed To Be in Bnei Brak? 75,000 or 7,500?

Ran Saar, CEO of the Maccabi HMO, is the putative source for the widely reported figure that 75,000 residents of the ultra-Orthodox town of Bnei Brak are likely infected with coronavirus. Media outlets ignore that Maccabi officials cited a miscalculation, and said the actual figure is just 10 percent of that. The executive director said Maccabi has "no idea" how many are infected.

UPI Corrects: U.S. Embassy in Jerusalem Will Not Be A First

CAMERA prompts correction of a United Press International article which incorrectly stated that the future American embassy in Jerusalem will be the first foreign embassy in the city. In fact, there have been over a dozen, with the last two closing in 2006.

CAMERA Prompts Wave of Corrections on Shamasneh Family Eviction

CAMERA prompts several corrections after multiple media outlets stated as fact that the Shamasnehs, evicted from their Sheik Jarrah home, had lived there since 1964, making them "protected tenants." Times of Israel, Haaretz and The Jerusalem Post correct: The courts found no evidence of residency prior to 1968, and thus the family did not have that status.