Media Corrections

Accuracy and accountability are among the most important tenets of journalism. In combination, they mean media organizations are expected to publish or broadcast forthright corrections after sharing inaccurate information. The following corrections are among the many prompted by CAMERA’s communication with reporters and editors.

 

CAMERA Prompts AFP Correction on Qassam Fatalities

In response to communication from CAMERA staff, Agence France-Presse corrected an article today which had understated the number of fatalities caused by Palestinian rocket attacks from Gaza.

AP Corrects Misquote of Hamas Leader

The Associated Press wrongly claimed that Hamas leader Mohammed Deif, in a July 2006 interview, called for Muslims to fight to liberate the West Bank. After CAMERA pointed out Deif was actually calling to "liberate" Israel in its entirety, the Associated Press published a correction.

Los Angeles Times Corrects: Nahariya Not a Settlement

CAMERA staff elicited a correction from the Los Angeles Times today that Nahariya, the northern Israeli town where Samir Kuntar carried out a terrorist attack in 1979, is not a Jewish settlement. Beyond the factual error, Tempest's article was extremely one-sided, drawing a sympathetic, emotive picture of the "plight" of Samir Kuntar and his family, while completely ignoring that of his victims.

NPR and IHT Corrected. Will Ha’aretz?

In an Op-Ed yesterday, Ha'aretz's Nehemia Shtrasler erroneously refers to the IDF as "the world's fifth largest" army. The Israeli army is not even the fifth largest in the Middle East, never mind the world. Other major media outlets have corrected this very same error, and CAMERA urges Ha'aretz to follow suit.

Siegman Fabrications Result in LA Times Correction

Henry Siegman has a history of dishonesty when writing about the Arab-Israeli conflict. So it is perhaps no surprise that the Los Angeles Times found it necessary to publish a correction to demonstrably false assertions in Siegman's June 18, 2006 Op-Ed.

The IHT Corrects Error on Palestinian Casualties

The International Herald Tribune wrongly blamed an unexploded Israeli shell for the death of two Palestinians in Khan Yunis last month. CAMERA staff prompted the following correction:

CAMERA Prompts Correction at the Guardian

CAMERA staff elicited a correction from the Guardian on an opinion piece by Patrick Seale, who erroneously claimed that Qassam rockets launched from Gaza had not caused any fatalities.

License to Err on SF Chronicle Opinion Pages

The San Francisco Chronicle claims to "strive for accuracy" and promises to "quickly correct errors or misleading statements." Yet its opinion pages serve as a haven for patently inaccurate anti-Israel allegations, and no corrections appear to be forthcoming.