Media Corrections

Accuracy and accountability are among the most important tenets of journalism. In combination, they mean media organizations are expected to publish or broadcast forthright corrections after sharing inaccurate information. The following corrections are among the many prompted by CAMERA’s communication with reporters and editors.

 

Boston Globe Corrects Arafat Error

The Boston Globe and columnist H.D.S. Greenway have corrected the erroneous claim that Palestinian leader Yasir Arafat died while in a bunker under Israeli siege.

New Year, New Precedent: Ha’aretz Corrects

CAMERA's Israeli staff prompts an unprecedent correction today at Ha'aretz. Akiva Eldar corrects his false claim that a Hebrew University poll found that 21 percent of settlers endorse the "use of arms" to resist settlement evacuations.

CAMERA Prompts Corrections on Palestinian Refugees

CAMERA staff elicited corrections in the New York Times and in the International Herald Tribune concerning the number of Palestinian refugees from the 1948 and 1967 wars. An article appearing in both papers grossly overstated the figure.

AP Clarifies Misinformation on Palestinian Whistleblower

The AP issues a clarification after reporting that Fahmi Shabaneh, the Palestinian whistleblower who exposed widespread corruption on the part of top Palestinian Authority officials, had been fired two years ago.

Washington Post Also Corrects “Jewish-Only Roads” Falsehood

The Washington Post joined others in correcting the false statement that Israel has a "practice of reserving some roads for Jews." Roads are "open to all Israeli citizens and to other nationals, regardless of religious background," the Post clarified.

“Jewish Only Road” Falsehood Corrected

After wrongly referring to "Israel's practice of reserving some roads for Jews," the AP corrected its wording. But not before one newspaper published the erroneous language.