Media Corrections

Accuracy and accountability are among the most important tenets of journalism. In combination, they mean media organizations are expected to publish or broadcast forthright corrections after sharing inaccurate information. The following corrections are among the many prompted by CAMERA’s communication with reporters and editors.

 

NPR and IHT Corrected. Will Ha’aretz?

In an Op-Ed yesterday, Ha'aretz's Nehemia Shtrasler erroneously refers to the IDF as "the world's fifth largest" army. The Israeli army is not even the fifth largest in the Middle East, never mind the world. Other major media outlets have corrected this very same error, and CAMERA urges Ha'aretz to follow suit.

Siegman Fabrications Result in LA Times Correction

Henry Siegman has a history of dishonesty when writing about the Arab-Israeli conflict. So it is perhaps no surprise that the Los Angeles Times found it necessary to publish a correction to demonstrably false assertions in Siegman's June 18, 2006 Op-Ed.

The IHT Corrects Error on Palestinian Casualties

The International Herald Tribune wrongly blamed an unexploded Israeli shell for the death of two Palestinians in Khan Yunis last month. CAMERA staff prompted the following correction:

CAMERA Prompts Correction at the Guardian

CAMERA staff elicited a correction from the Guardian on an opinion piece by Patrick Seale, who erroneously claimed that Qassam rockets launched from Gaza had not caused any fatalities.

License to Err on SF Chronicle Opinion Pages

The San Francisco Chronicle claims to "strive for accuracy" and promises to "quickly correct errors or misleading statements." Yet its opinion pages serve as a haven for patently inaccurate anti-Israel allegations, and no corrections appear to be forthcoming.

CAMERA Prompts IHT Correction on UN Resolution

As noted Sunday on CAMERA's blog Snapshots, UN adviser Hans Kí¼ng penned an Op-Ed in the weekend edition of the International Herald Tribune dispensing advice to the world on "How to prevent a clash of civilizations" partially based on a distortion of UN Resolution 242. CAMERA staff has prompted the following correction in today's edition clarifying the terms of the resolution:

CAMERA Prompts Corrected AFP Article

An AFP article today incorrectly stated that in September Israel completely cut off the Palestinian territories. CAMERA communicated with editors, and the erroneous information was removed in an updated version of the story later in the day. The two versions of the article follow: