Gilead Ini

Hamas Preacher Says BBC Correspondent is ‘Hamas Man’

A leading Hamas preacher was caught on tape saying that a BBC correspondent slants his reports to favor Muslims. A story in the Israeli daily Haaretz reports that Fathi Hamad, a preacher responsible for Hamas' communications system in Gaza, said "that Hamas man Faiz Abu Smala works for the BBC, 'and that way he writes the story in favor of the Islam [sic] and Muslims'" (Arnon Regular, "Leading Hamas preacher warns of clash with Islamic Jihad," 12/15/04).

CAMERA Letter Published in Anthropology News

CAMERA's letter refutes the claim that Israel was involved in the Abu Ghraib prisoner scandal, and clarifies that Israel does not sanction torture against its own prisoners.

CAMERA Op-Ed Published in Seattle Post-Intelligencer

In the intense media coverage accompanying Yasser Arafat's death, the man known to many as the "father of modern terrorism" is benefiting from an "extreme make-over," as some news reports and columns airbrush history to exclude his actual deeds.

AP Adopts False Hezbollah Claims

The self-declared mission  of the Associated Press (AP) is to provide news "of the highest quality, reliability and objectivity with reports that are accurate, balanced and informed." AP's code of ethics calls for "impartial treatment of issues." Why then does the wire service adopt the position of Hezbollah — a group designated by the U.S. Department of State as a Foreign Terrorist Organization, presenting the terrorist group's propaganda as fact?

UPDATED: Philadelphia Inquirer Blunders on Arafat

In the Philadelphia Inquirer's Nov. 11 front page story, "Yasir Arafat is Dead," reporter Carol Rosenberg did not shy away from certain truths about the departed Palestinian leader. She mentioned his hijackings, hostage-takings, and massacres, as well as his plans for the destruction of Israel. At the same time, the article contained a string of inexplicable errors and puzzling blunders.

To Gwynne Dyer, Terror is What Arafat Did “Right”

In a column published by the New London Day ("Arafat's Legacy", Nov 7) and the Philadelphia Inquirer ("Arafat's reign", Nov. 3), syndicated columnist Gwynne Dyer included serious factual errors, as well as an implied endorsement of Arafat's terror.

CAMERA ALERT: Geyer Gets It Wrong, Again

Syndicated columnist Georgie Anne Geyer fell into disrepute in May of 2002 after attributing a bogus quote to Israeli Prime Minister Ariel Sharon and making a false claim about Israeli advertisements. Unfortunately, her columns continue to be syndicated. She's at it again now – making unsubstantiated claims against Sharon.

Selective Quotes Distort Intent of Sharon’s Gaza Withdrawal

In his interview with the Israeli daily Haaretz, Dov Weissglas, a close advisor to Prime Minister Ariel Sharon, was asked about Israel's decision to withdraw from the Gaza Strip. According to American media coverage of this interview, Weissglas suggested that Ariel Sharon's true intention in planning the Gaza disengagement is to freeze the peace process and prevent a Palestinian state. However, this was not his message at all; his words were taken out of context.