Gaza Strip

Reuters Corrects: Gaza Concrete Ban Only For Private Imports

Following The New York Times, Reuters is the second news outlet within 24 hours to correct the inaccuracy that Israel had imposed a 45-day ban on concrete imports into Gaza. The ban applied only to private deliveries; nearly 40,000 tons entered during that time.

AFP Corrects Caption: Bombed Gaza Site Was Hamas Base

CAMERA's Israel office prompts correction today of an AFP photo caption which omitted the essential fact that the pictured Gaza site, bombed during an Israeli airstrike, was a Hamas training camp.

AFP Sets Record Straight on Gaza Flooding

Following communication from CAMERA, AFP retracts its video claiming that a "Gaza village flooded as Israel opens dam gates," and publishes a comprehensive article on the "shattering" of a "Palestinian myth."

AFP Lies, Dam Lies and Floods

AFP has trouble passing up on a juicy story, however flimsy, accusing Israel of wrongdoing. The latest accuses Israel of flooding Gaza by opening dams. Only, there are no dams that can be opened in southern Israel.

Update: AFP's video has been pulled from websites; still no correction.

NYT Corrects: Israel Didn’t Block Installation of Scanner

CAMERA's Israel office prompts correction of a New York Times article which erroneously reported that Israel blocked the installation of a scanner meant for Gaza exports. In fact, it was installed weeks ago and is already in use.

CAMERA Prompts Ha’aretz Correction on Gaza Imports

CAMERA withdraws a complaint from the Israel Press Council after Ha'aretz corrects an article which had wrongly reported that Israel barred concrete and steel from entering the Gaza Strip for the last six years.