Refugees

Washington Post’s Features Palestinian Propaganda Piece

A piece featured in the Washington Post's October 2, 2005 "Outlook" section is a magazine-length gripe filled with factual distortions. And since it also includes, in apparent obliviousness, information contradicting major points, it comes across as illogical and unintelligent. This raises a question: why did Post editors grant the author 1,717 words for "Unoccupied: No Israelis in Gaza. No Jobs, Either"?

Why Palestinians Still Live in Refugee Camps

Sometimes it seems myths about the Gaza Strip are endless. With Israel disengaging, now is a good time to do some myth-busting:  Let's start with the fact that it was the PLO and the UN which forced Palestinians to stay in refugee camps, not Israel. In fact, Israel actually built homes and neighborhoods in Gaza for Palestinian refugees but the UN condemned Israel's efforts, demanding that the refugees be returned to their hovels. The PLO, for its part, wasn't so subtle – it threatened to kill any refugee who dared to move.

The Silent Exodus (2004)

Produced and Directed by Pierre Rehov 59 minutes
Filmmaker Rehov interviews several prominent scholars and survivors of the Arab pogroms including Bat Ye'or, the scholar who introduced the concept of "dhimmitude" (the legal and social conditions of Jews and Christians subjected to Islamic rule) into the lexicon. They vividly elucidate the circumstances precipitating the departure of these Jews from their longtime homes.

Two NPR Corrections in Two Days

CAMERA prompted two NPR corrections, airing Sunday and Monday. The first corrected Linda Gradstein's false attribution of a reference about Palestinian "militants" to the Israeli army when the army had used the word "terrorists." (The softening of language is a recurring problem at NPR.) The second corrected Bob Edwards' wildly inflated figure for Palestinian refugees of the 1948 war.

‘Nightline’ Stonewalls on Balance Issue

An April 22 "Nightline" segment by Richard Gizbert conforms to a pattern which features interviewees sharing one point of view–opposition to Israel and/or its policies and sympathy to Arab concerns. In the following letter, CAMERA presses "Nightline" to produce the date of just one broadcast within the last year which was tilted towards Israel. Though ABC officials have in the past alleged that the program's record is "even on the whole," the network has yet to respond to CAMERA's simple request.

Los Angeles Times Corrects One Laura King Error, Leaves the Other Standing

CAMERA staff and members prompted a Los Angeles Times correction on correspondent Laura King's April 24 article which grossly overstated the number of Palestinian refugees from the 1948 war. Editors, however, declined to correct a second error in King's article that day, in which she misrepresented the Israeli army description of West Bank raids