Monday, December 11, 2017
  Home
RSS Feed
Facebook
Twitter
Search:
Media Analyses
Journalists
Middle East Issues
Christian Issues
Names In The News
CAMERA Authors
Headlines & Photos
Errors & Corrections
Film Reviews
CAMERA Publications
Film Suggestions
Be An Activist
Adopt A Library
History of CAMERA
About CAMERA
Join/Contribute
Contact CAMERA
Contact The Media
Privacy Policy
 
Media Analyses





LA Times Correction: SodaStream HQ Not in West Bank


CAMERA staff have prompted correction of a Los Angeles Times article which incorrectly stated that SodaStream's headquarters are located in the West Bank. While the beverage carbonation company has a factory in Mishor Adumim, in the West Bank, its headquarters are in central Israel, in Airport City, abutting Lod.
 
The April 13 article ("Activist rapper's long journey: Palestinian performer Tamer Nafar wants to take his politically inflected music to a global audience") erred:
[Rapper Tamer Nafar] was channeling Scarlett Johansson for a video sketch skewering the actress for serving as a spokeswoman for SodaStream, a company boycotted by Palestinian activists because it is headquartered in an Israeli settlement in the West Bank.
Following communication from CAMERA, Times editors commendably corrected in print, and gave the correction prominent placement at the top of the online article:
 
 
For additional Los Angeles Times corrections prompted by CAMERA, see here.

Bookmark and Share