CAMERA Prompts Reuters, Globe Corrections on Divestment

CAMERA staff prompted the following corrections by Reuters and the Boston Globe, which ran the Reuters article:

Error (Reuters, Michael Conlon, 10/13/05): The Geneva-based World Council of churches has backed divestment in companies profiting from the occupation of Palestinian territories. Last summer, the United Church of Christ rejected divestment on the same issue at its convention.

Correction (Updated story, 10/18/05): Last summer, the United Church of Christ’s General Synod endorsed a broad “economic leverage” program rather than one keyed specifically to divestment, though it retained that as an option.

Error (Boston Globe, Reuters article, 10/14/05): Another major denomination, the United Church of Christ, turned down the divestment idea at its convention last summer.

Correction (Boston Globe, 10/20/05): Because of an error by the Reuters news agency, a story on the Oct. 14 Nation pages misstated the position of the United Church of christ on divesting from companies that profit from Israel’s occupation of the West Bank. Last summer, the church’s General Synod endorsed a broad “economic leverage” program rather than one specifically of divestment, though it retained that as an option. It also castigated Israel for building a barrier to seal off the West Bank.