New York Times

return march logo

New York Times Conceals Inconvenient Facts in Coverage of UN Gaza Report

In covering the UN Human Rights Council's Gaza report, the New York Times misleads readers about Palestinian demands for a “right of return,” ignores widespread international criticism of the UNHRC’s anti-Israel bias, and conceals accounts of gunfire and explosives used by rioters.

CAMERA Op-Ed: The Rise of Fatah, Fifty Years On

Widely overlooked by the press, Fatah’s rise to power fifty years ago was one of the most important events in the modern Middle East, entrenching an authoritarian model of political rule for Palestinians. The media, and Arafat's skills at self-promotion, played an important role.

The New York Times: Back to the Party Press Era

The New York Times attempts damage control for radical Democrats by discrediting those who call out their anti-Semitism and by portraying their support for campaigns to eliminate the Jewish state as mere criticism of Israeli policies.

A New York Times Year in Review

An article published in the March 2019 edition of Commentary compares the New York Times' promises and performance in 2018, and finds striking patterns of bias.

CAMERA Op-Ed: Forty Years of Misreading Iran

For more than forty years, press and policymakers have been misreading the Islamic Republic of Iran. In four decades, The Washington Post, for example, has gone from comparing regime founder Ayatollah Khomeini to Gandhi, to presenting a regime apparatchik and 9/11 truther as a "moderate."

New York Times Covers Up Rashida Tlaib’s Antisemitic Tweet

One month after The New York Times was slammed for publishing an Alice Walker interview which promoted an antisemitic book, the "paper of record" cuts out the antisemitic "dual loyalty" slur from Representative Rashida Tlaib's tweet.

CAMERA Op-Ed: The Washington Post Uses an Obituary to Bash Bibi

The Washington Post used an obituary for former Israeli Defense Minister Moshe Arens to belittle the current prime minister of Israel. The obituary displayed the newspaper's anti-Netanyahu zeal and its inability to present readers with the full story.