CAMERA Top Ten Mideast Media Mangles of 2012

In 2012, the media blundered all too many times in reporting on the Middle East. It was difficult to narrow it down, but CAMERA has identified our Top Ten MidEast Media Mangles.

CiF Watch Prompts Correction on Ashrawi Op-Ed

CiF Watch, an independent affiliate of CAMERA, has prompted a correction at the Guardian on an Op-Ed by Hanan Ashrawi which had falsely claimed that Israel approved housing for Jews only in Gilo.

Sam Bacile and the One Hundred Jewish Donors

The media was all too willing to run with the dubious story that an Israeli-American named Sam Bacile backed by one hundred Jewish donors was behind the film that sparked outrage in the Muslim world.

The Guardian Exploits Holocaust Survivors to Slander Israel

In the United Kingdom on Yom HaShoah, readers of The Guardian were subjected to a grotesque story penned by Jerusalem correspondent Harriet Sherwood, describing Israeli Holocaust survivors "who cannot make ends meet" and implying that Israel neglects them.

Guardian Corrects: Israel Does Not Control Gaza Border With Egypt

The Guardian is the second major media outlet this month to issue a correction noting that Israel does not control all of Gaza's borders. The British media outlet, however, has not amended its headline and subhead placing Akko in the West Bank.

Goldstone Retracts, Human Rights Watch Attacks

One might hope that Richard Goldstone's retraction of charges his report leveled against Israel would cause the report's advocates to reconsider their position. But Human Rights Watch Executive Director Kenneth Roth responds by launching more accusations at Israel.