Gaza Strip

Reuters’ Picture Falsehood of the Year

Months after the Hamas-run Ministry of Health removed Laila al-Ghandour from the list of fatalities it blames on Israel, a caption in Reuters' Pictures of the Year 2018 falsely claims the infant died from inhaling tear gas at the Gaza border with Israel. In response to communication from CAMERA, Reuters corrects.

New Yorker Corrects on Gaza Fisherman’s Death

CAMERA prompts correction of a New Yorker article which had falsely claimed that Israeli troops killed a Gaza fisherman "ostensibly for sailing past the six-mile limit," but the improved version still neglects to report that according to both Israeli and Palestinian sources, Nawaf Attar was approaching the Gaza security fence when he was shot dead.

Haaretz Again Corrects on Gaza Unemployment Report

Last week, CAMERA prompted corrections to a Haaretz article which overstated Gaza's unemployment rate as cited by the World Bank. Days later, CAMERA elicits corrections to Haaretz reports which understated the territory's unemployment rate as cited by a UN report.

Haaretz English Edition Corrects on Gaza Unemployment

CAMERA prompts correction of the latest case of "Haaretz, Lost in Translation." Haaretz's English edition had erroneously reported that a new World Bank report cited Gaza unemployment as 70 percent. In fact, as the journalist accurately reported in Hebrew, that figure refers to youth.