Palestinian Refugees
and "Right of Return"

New York Times Rewrites History Claiming Most Jaffa Arabs Expelled in 1948

Contradicting both the High Commissioner and Jaffa Arabs who lived through the events, editors of The New York Times, in Manhattan, rewrote history, falsely reporting that in 1948 "most of Jaffa's Arab residents were forcibly removed from their homes." The falsehood appears in the context of a "correction," no less.

The Washington Post Whitewashes BDS and Ignores Palestinian Terrorism

The Washington Post misleads on the true nature of the BDS movement; failing to report its documented links to terrorism and its true objective: The destruction of Israel. While it was busy filing inaccurate reports on BDS, The Post ignored a Palestinian terrorist attack and Palestinian political developments.

CAMERA Letter-To-The-Editor: The Full Truth About UNRWA

CAMERA takes to the pages of The Washington Post to address the paper's coverage of the United Nations Relief and Works Agency (UNRWA). CAMERA tells the paper's readers about UNRWA's politicized definition of "refugee" and the organization's documented links to terror groups.

Foreign Policy Magazine Does PR for UNRWA

In several recent reports, Foreign Policy omits UNRWA’s history of promoting anti-Jewish violence and Palestinian rejectionism. Foreign Policy minimizes issues with the U.N. agency and unfairly stereotypes those seeking to reform aid to Palestinians.

Reuters Fixes Language on 1948 Palestinian Refugees, LA Times Doesn’t

Yesterday The Los Angeles Times and Reuters both departed from their usual language which acknowledges that among the hundreds of thousands of Palestinians displaced in 1948, some fled and some were driven out. While Reuters has updated, The Times has yet to address its misleading passage which noted only those who were driven out, ignoring the majority who fled of their own accord, often at their leaders' behest.