Did Media Pass Off Palestinian Rocket as Israeli Missile?

The New York Times runs a front-page AFP photo of a projectile over Gaza City, identifying it as an "Israeli missile." The founder of Israel's missile defense program says the projectile resembles a Palestinian rocket, not an Israeli missile.

AFP Caption Whitewashes Islamic Jihad Terrorist

An Agence France Presse photo caption whitewashes an Islamic Jihad terrorist killed while he was reportedly preparing to fire rockets at Israel, saying only that Mohammed Hamuda was a Palestinian killed in an Israeli air strike.

Through the Smoke, Reuters’ Double Standard: Fires in Lebanon, Israel

Reuters captions about burning fields in southern Lebanon clearly identify the blaze's cause: an Israeli shell. In contrast, Reuters captions about damage in Israel fail to identify the cause: the Hezbollah anti-tank missile attack which prompted the Israeli response. Reuters' double standard is consistent with incomplete captions about Palestinian arson attacks in southern Israel.

DPA Corrects Captions: Rocket Attacks On Israel Are Actual, Not Alleged

CAMERA prompts correction of numerous Deutsche Presse-Agentur photo captions today which erroneously referred to hundreds of rocket attacks on Israel as "alleged," as if it wasn't yet certain that Gaza terrorists have carried out hundreds of these attacks since yesterday morning.

In New York Times Israel Coverage, Anything Goes

A photo caption misidentifies a billboard showing the Prime Minister alongside far-right politicians as "a campaign ad for Prime Minister Benjamin Netanyahu and his right-wing allies." In fact, it's an ad for the competing Blue and White party, keen to paint Netanyahu as a close ally of extremists.

At Reuters, Another “Incident” Strikes

"What does it show?" Reuters Handbook of Journalism says captions must answer this question. Why then have Reuters captions repeatedly whitewashed Palestinian attacks against Israelis as "incidents," not even stating that an attack took place?

Reuters’ Picture Falsehood of the Year

Months after the Hamas-run Ministry of Health removed Laila al-Ghandour from the list of fatalities it blames on Israel, a caption in Reuters' Pictures of the Year 2018 falsely claims the infant died from inhaling tear gas at the Gaza border with Israel. In response to communication from CAMERA, Reuters corrects.

Hamas’ Account of a Boy’s Death: A Media Litmus Test

When the Israeli army disputed Hamas' account which blamed Israel for the death of 12-year-old Shady Abdel-Aal, AP rose to the journalistic challenge with accurate coverage. Reuters responsibly corrected when presented with information contradicting Hamas. AFP, in contrast, has yet to correct even as Hamas itself has backtracked.