Peace Talks

      UPI Corrects on Israeli Position Vis-a-Vis Two State Solution

      CAMERA prompts correction after United Press International incorrectly reported that Israel has long opposed a two-state solution. Israel's long history of accepting deals that would have established a Palestinian state belie the erroneous assertion.

      Haaretz Corrects Mistranslation on Moroccan-Israeli Relations

      Haaretz corrects a mistranslation which resulted in the factual error claiming that Morocco finalized the opening of its diplomatic mission in Israel following the outbreak of the second intifada. In fact, at that time, both countries shuttered their respective missions.

      Reuters Errs on ‘Palestinian Soldiers’

      UPDATE: "[P]er the Oslo Accords, the PA is not permitted a conventional military but maintains security and police forces," the CIA Factbook rightly notes. CAMERA prompts corrections in English, Arabic and Spanish after Reuters mischaracterized Palestinian security officers and police as "soldiers."

      MSNBC Corrects on Settlements, Oslo Accords

      CAMERA prompts corrections at MSNBC's "Morning Joe" after Keir Simmons erroneously reported "Over the past two decades over 600,000 Jewish settlers have built communities in parts of east Jerusalem and the West Bank, land promised to the Palestinians for a future state."

      BBC Clarifies: Netanyahu Has Called Abbas Peace Partner

      After CAMERA and its affiliate BBC Watch highlighted a falsehood in Lyse Doucet's interview of Shimon Peres, and after a reader filed a complaint with the BBC, the broadcaster appended a correction to their Web site.