Reuters Corrects: High Court Live Streamed Proceedings

CAMERA prompts correction of Reuters captions which misidentified a wide screen streaming a live feed of Israel's High Court judges considering petitions against the Likud-Blue and White coalition agreement as "a placard with the photo of the High Court judges."

Haaretz Falsely Reports Shin Bet Monitoring Phone Conversations

Update: CAMERA prompts correction after Haaretz falsely reports that Israel's Shin Bet is monitoring citizens' cellphone conversations in a bid to stem coronavirus spread. The security service is tracking the location of phones -- not conversations.

AFP Corrects: Knesset Committee Did Not ‘Reject’ Surveillance Plan

CAMERA prompts correction of an Agence France Presse article which erroneously reported that a Knesset committee "rejected" the government's plan to track Coronavirus patients and locate those with whom they've come into contact. The committee did not rule, as it did not have enough time to debate the measures.

Reuters Corrects Arabic Report: BDS Not Illegal in Israel

After CAMERA prompted correction of a Reuters report that Israel has "criminalized" support for the anti-Israel BDS (boycott, divestment, sanctions) campaign, CAMERA Arabic elicits correction of the identical error at Reuters Arabic.

VOA Corrects: BDS Support Not Illegal in Israel

Following the CAMERA-prompted correction of a Reuters article which erroneously reported that Israel has criminalized support for BDS, CAMERA has elicited correction of the same point at Voice of America which had falsely reported that the BDS movement is illegal in Israel.