Haaretz Corrects Erroneous Reference to Jewish Prayer on Temple Mount

CAMERA prompts correction after Haaretz's English edition wrongly referred to Jews praying on the Temple Mount. As the Hebrew article correctly reported, the Muslim group interfered with Jews visiting the site. Jewish prayer at Judaism's holiest site is prohibited.

AFP: Jewish Prayer ‘Miyan’ ‘Impossible’ With Ten People

AFP demonstrates poor working knowledge of Judaism coupled with shoddy editing, erroneously reporting that Israel's ban on gatherings of more than 10 people, a measure to combat the coronavirus pandemic, makes it impossible for the Jewish prayer quorum, or "miyan," as the leading news called it, to convene.

AP Corrects: There is Egalitarian Prayer Space at Western Wall

CAMERA prompts correction of an Associated Press article which incorrectly reported that there is no egalitarian prayer area at Jerusalem's Western Wall. Natan Sharansky's plan, abandoned by Prime Minister Netanyahu, was to upgrade and to expand the existing space.

New York Times Op-Eds Err on Israeli Circumcisions

The New York Times Op-Ed department has repeatedly erred on Israeli circumcisions, erroneously claiming that the Jewish brit milah ceremony falls under the control of Israel's Orthodox Rabbinate.