Tamar Sternthal

Forbes Fibs on Netanyahu’s Alleged Warmongering

Jim Krane, of Rice University's Baker Institute, alleged in Forbes that "the Israeli president has been braying for America to attack Iran, just as he urged Congress to do in Iraq," and tenaciously clung to the unfounded falsehood when challenged about its veracity.

AP Headline Pushes False Story that Girl from Gaza Died Alone

The AP declines to correct a false headline that sick Gaza girl "dies alone." The article itself contradicts the headline, accurately reporting that Aisha a-Lulu died after returning to the Gaza Strip following unsuccessful treatment in Jerusalem.

Deaths of Baby, Woman, Lost in Haaretz Translation

One day after the Israeli army blamed exploded Palestinian ordinance as responsible for the death of the Abu Arar baby and her aunt, Haaretz's English print edition carried only Hamas' side of the story. The Hebrew print edition, in contrast, reported the army's denial at length.

New York Times Conceals Democratic Leadership’s Condemnation of Ilhan Omar Tweets

The New York Times falsely casts condemnation of Rep. Ilhan Omar's antisemitic tweets as limited to "some Jewish Democrats," ignoring the Democratic Leadership's statement against "Omar's use of antisemitic tropes." The leadership is comprised of Speaker Nancy Pelosi (a Catholic) and five more congresspeople, all of them not Jewish.

In New York Times Israel Coverage, Anything Goes

A photo caption misidentifies a billboard showing the Prime Minister alongside far-right politicians as "a campaign ad for Prime Minister Benjamin Netanyahu and his right-wing allies." In fact, it's an ad for the competing Blue and White party, keen to paint Netanyahu as a close ally of extremists.

In Rafi Eitan Obit, New York Times Casts Unproven Uranium Allegation As Fact

Foreign Policy labeled the disappearance of enriched uranium decades ago from a Pennsylvania facility "one of the most confounding puzzles of the nuclear era" despite investigations involving CIA, Congress, FBI and others. But The New York Times states as fact: Rafi Eitan played an important role. UPDATE: Times corrects: "that allegation was never proved."

New York Times Rewrites History Claiming Most Jaffa Arabs Expelled in 1948

Contradicting both the High Commissioner and Jaffa Arabs who lived through the events, editors of The New York Times, in Manhattan, rewrote history, falsely reporting that in 1948 "most of Jaffa's Arab residents were forcibly removed from their homes." The falsehood appears in the context of a "correction," no less.

New York Times Op-Eds Err on Israeli Circumcisions

The New York Times Op-Ed department has repeatedly erred on Israeli circumcisions, erroneously claiming that the Jewish brit milah ceremony falls under the control of Israel's Orthodox Rabbinate.