Haaretz

Haaretz Marginalizes Terror Victim ‘Settler Activist’ Ari Fuld

Haaretz's English print edition went out of its way to marginalize Ari Fuld, calling him a "settler activist" and a "vocal right-wing 'Israel activist,'" as if the terror victim's political orientation or activism had anything to do with his murderer's decision to stab him in the back.

Haaretz: Hamas Rejects Armed Conflict, Recognizes Israel

Haaretz's Jack Khoury falsely claims that in the last decade Hamas has accepted the two state solution, to be achieved by nonviolent means. Contrary to his report, the joint Hamas-Fatah press conference isn't an indication of the terror group's moderation; rather it's a sign of Fatah's embrace of violence.

AP Corrects: US Embassy Not in Tel Aviv After All

The Associated Press, which boasts "world-class journalism" and "global expertise," has been embroiled in a number of recent gaffes in its coverage of Israel and the Palestinians. The latest is a series of captions yesterday which misplaced the U.S. Embassy, moved to Jerusalem in 2018 amid great fanfare and controversy, back in Tel Aviv.

Haaretz Falsely Reports Shin Bet Monitoring Phone Conversations

Update: CAMERA prompts correction after Haaretz falsely reports that Israel's Shin Bet is monitoring citizens' cellphone conversations in a bid to stem coronavirus spread. The security service is tracking the location of phones -- not conversations.