Deutsche Welle

      Deutsch Welle Corrects Tel Aviv Errors

      For the second time in a week, Deutsche Welle corrects after wrongly reporting that a high-level international meeting took place in Tel Aviv when it actually happened in Jerusalem, Israel's capital. Also, its Arabic service amends after citing Tel Aviv as shorthand for Israel.

      Deutsche Welle Corrects: Hamas Doesn’t Accept Two States

      CAMERA prompt corrections at Deutsche Welle, in both English and German, of an article which erroneously stated that many Hamas members, including senior leader Ismail Haniyeh, accept the two-state solution. The position of Haniyeh and Hamas is Palestine "from the river to the sea," meaning no Israel.

      Deutsche Welle Corrects: UN Resolution 194 Doesn’t Guarantee ‘Right of Return’

      CAMERA prompts a forthright, thorough correction after Deutsche Welle erroneously reported that UN Resolution 194 "guaranteed" the Palestinian "right of return." The General Assembly resolution is a suggestion, not a guarantee, conditions return on refugees willing to live at peace with their neighbors, and places return on equal footing with resettlement and compensation.