Reuters

Reuters Corrects Inflated Gaza Refugees Figure

CAMERA prompts correction of a Reuters article which erroneously reported that "nearly all" of Gaza's residents are 1948 refugees or their descendants. In fact, that figure is closer to 70 percent.

At Reuters, Another “Incident” Strikes

"What does it show?" Reuters Handbook of Journalism says captions must answer this question. Why then have Reuters captions repeatedly whitewashed Palestinian attacks against Israelis as "incidents," not even stating that an attack took place?

Reuters Misrepresents New Congress’ Anti-BDS Bill

Reuters reported that legislation stalled in the Senate had a measure "to punish Americans who boycott Israel." The bill narrowly applied only to companies -- not private individuals -- engaged in inter-state or international boycott activity.

CAMERA Op-Ed: Top Israel News Coverage Fails of 2018

What were the biggest failures in 2018 media coverage of Israel? In April, The New York Times published what Amb. Dani Dayan called “the correction of the year” after the Gray Lady wrote that Palestinian Authority payments to terrorists and their families are a “far-right conspiracy theory.” A lot happened since April.

Reuters’ Picture Falsehood of the Year

Months after the Hamas-run Ministry of Health removed Laila al-Ghandour from the list of fatalities it blames on Israel, a caption in Reuters' Pictures of the Year 2018 falsely claims the infant died from inhaling tear gas at the Gaza border with Israel. In response to communication from CAMERA, Reuters corrects.