Ha’aretz Editor Urges U.S. to “Rape” Israel

At a private meeting of some 20 journalists with Secretary of State Condoleezza Rice in September 2007, Ha'aretz Editor David Landau urged the U.S. to "rape" Israel — to force a settlement on the country.

UPDATED: Al Dura Reprise

Once again, Israel has been blamed for the killing of a 10-year-old Palestinian child, and the death is expected to fuel Arab hatred of Israel. But was Israel really responsible?

False Claim by Abbas Goes Unchallenged

Before the latest cease-fire, Palestinian president Mahmoud Abbas was quoted without challenge saying that since the summer,"thousands of [Gazan] homes have been destroyed." But is this true?

Ha’aretz’s ‘Quiet’ Myth

"Since the 1996 elections in Israel, and almost through the end of Ehud Barak's government, there was quite a long period of quiet on the security front. There were almost no terror attacks," asserts Ha'aretz's Danny Rubinstein today. In this so-called period of quiet, some 63 Israelis were killed in more than 40 terror attacks including stabbings, bombings and shootings.

Gideon Levy’s Hot Air on Prisoner Releases

As the facts dramatically underscore that Israel's release of some 10,000 prisoners in the last two decades has yielded no "dizzying political change," Gideon Levy's claim in Ha'aretz that a prisoner release could yield "a breath of fresh air" is nothing more than stale hot air.

NPR and IHT Corrected. Will Ha’aretz?

In an Op-Ed yesterday, Ha'aretz's Nehemia Shtrasler erroneously refers to the IDF as "the world's fifth largest" army. The Israeli army is not even the fifth largest in the Middle East, never mind the world. Other major media outlets have corrected this very same error, and CAMERA urges Ha'aretz to follow suit.

Ha’aretz Again Fails to Correct Error

Ha;aretz has in the past revealed its complete disregard for journalistic norms by describing its "quasi-policy" of ignoring complaints about factual errors in news stories. And now, once again, a significant factual error has gone uncorrected in the pages of the newspaper.

Ha’aretz’s Eldar Wrong on Gaza Hothouses

In the lead paragraph of his article yesterday entitled "Report says Katif's greenhouses broke," Ha'aretz's Akiva Eldar erroneously writes that the Gush Katif hothouses were "purchased by the Palestinian Economic Development (PED) Company." As was widely reported last August, the Gush Katif hothouses were purchased by American Jewish donors organized by James Wolfensohn, and were transferred to the control of the newly established PED.