Haaretz
Media Corrections

Accuracy and accountability are among the most important tenets of journalism. In combination, they mean media organizations are expected to publish or broadcast forthright corrections after sharing inaccurate information. The following corrections are among the many prompted by CAMERA’s communication with reporters and editors.

 

Haaretz Corrects Again About Nakba Law

For the third time, CAMERA prompts a Haaretz correction on Israel's "Nakba Law," which enables the Finance Minister to withhold funding from state-funded bodies which mourn the founding of Israel. Haaretz clarifies today that the law does not forbid discussion of the Palestinian "catastrophe" in public institutions.

Haaretz Clarifies: Airbnb Boycott Doesn’t Apply to Jerusalem

Following communication from CAMERA, Haaretz clarifies its Airbnb coverage, making clear that the hospitality company's West Bank settlements boycott does not also extend to eastern Jerusalem. The New York Post likewise corrects the error.

Haaretz Corrects Reference to Tel Aviv as Israel’s Capital

After correcting erroneous references to Tel Aviv, Haaretz joins a host of international media outlets which have previously corrected after they too botched the journalistic practice of referring to a nation's capital as shorthand for the country or its government.

Haaretz English Edition Corrects on Gaza Unemployment

CAMERA prompts correction of the latest case of "Haaretz, Lost in Translation." Haaretz's English edition had erroneously reported that a new World Bank report cited Gaza unemployment as 70 percent. In fact, as the journalist accurately reported in Hebrew, that figure refers to youth.

Hamas’ Account of a Boy’s Death: A Media Litmus Test

When the Israeli army disputed Hamas' account which blamed Israel for the death of 12-year-old Shady Abdel-Aal, AP rose to the journalistic challenge with accurate coverage. Reuters responsibly corrected when presented with information contradicting Hamas. AFP, in contrast, has yet to correct even as Hamas itself has backtracked.

Haaretz Corrects Headline About Knesset Speaker’s Rejection of Arabic Letter

CAMERA's Israel office prompts correction of headline in Haaretz's English edition which inaccurately stated that the Knesset speaker refused to sign a letter because it was in Arabic. As the Hebrew headline correctly noted, Yuli Edelstein refused to sign a letter he could not understand, and had it translated into Hebrew so he could sign it.

Presspectiva Prompts Haaretz Correction of Fake Netanyahu Quote

CAMERA's Presspectiva calls out Haaretz for an Odeh Bisharat Op-Ed which falsely claimed that PM Netanyahu said he saw British soldiers as a child, although they departed one year before he was born. Haaretz removes the falsehood from both the Hebrew and English editions.