Anti-Israel
Allegations and Libels

International Business Times Corrects Gal Gadot Mossad Story

 CAMERA prompts correction of an International Business Times story which inaccurately claimed that a Lebanese paper alleged that Gal Gadot is a Mossad agent. Al Liwaa mistakenly used Gadot's picture with a story about an alleged spy, and apologized.

CAMERA Prompts Wave of Corrections on Shamasneh Family Eviction

CAMERA prompts several corrections after multiple media outlets stated as fact that the Shamasnehs, evicted from their Sheik Jarrah home, had lived there since 1964, making them "protected tenants." Times of Israel, Haaretz and The Jerusalem Post correct: The courts found no evidence of residency prior to 1968, and thus the family did not have that status.

Haaretz Again Corrects on Mohammed Al Dura

For the second time, CAMERA prompts correction of a Haaretz English edition translation "error" which blamed Israel for Mohammed Al Dura's death. Both times, the English edition, but not the original Hebrew, attributed the September 2000 shooting to Israel.