Allegations and Libels

2018: A New York Times Line

Despite continued promises of impartiality and accuracy, New York Times coverage of the Arab-Israeli conflict has fallen short thus far in 2018.

Here's the latest from CAMERA's timeline, which keeps track of the newspaper's stumbles.

Sky News Arabia Falsely Claims Beitar Jerusalem Was ‘Jews-Only’

Coverage of Jerusalem Beitar soccer team is often plagued by double-standards, with misleadingly draw broad conclusions about Israeli society based on the behavior of one team and some of their fans. Sky Arabia goes one step further, falsely charging that for years the team has been Jewish-only.

The Washington Post Covers Human Rights Abuses Committed by Palestinian Officials

The Washington Post highlights abuses by the Palestinian Authority and Hamas. However, the paper's coverage of the topic is belated and seemingly spurred by its reliance on an anti-Israel NGO. Other draconian measures by Palestinian officials, such as their imprisonment and threats towards Palestinians who sell or rent land to Jews, are omitted by The Post.