Jerusalem

BBC Corrects False Report

BBC's False ReportOn March 7, 2008 the BBC aired video of Israel destroying the home of the terrorist who had just murdered eight yeshiva students. But the house has not been demolished, and on March 13 the BBC corrected the report.

CAMERA Prompts Correction on Beilin Op-Ed in Ynet

CAMERA staff prompted correction of a Yossi Beilin Op-Ed which falsely stated that Arab citizens of Israel residing in Jerusalem are not granted a vote in national elections or given an Israeli passport.

Updated: AFP Corrects Misinformation on Al Aksa Arson

An egregious error in a June 28, 2005 Agence France Presse (AFP) story has been corrected. The report initially claimed that a 1969 arson attempt at the Al Aksa mosque was carried out by "Jewish hardliners," when in fact it was carried out by an Australian Protestant.

Wall Street Journal Falsely Charges Israeli Arson of al-Aqsa Mosque

A news article in the Wall Street Journal (11/13) falsely charges that in 1969 an Israeli tried to burn down the al-Aqsa Mosque, when, in fact, the arson was committed by a tourist, a fundamentalist Protestant from Australia. It should also be noted that Muslim bystanders attacked Israeli firemen as they struggled to save the mosque.