Peace Process & Initiatives

BBC Clarifies: Netanyahu Has Called Abbas Peace Partner

After CAMERA and its affiliate BBC Watch highlighted a falsehood in Lyse Doucet's interview of Shimon Peres, and after a reader filed a complaint with the BBC, the broadcaster appended a correction to their Web site.

When Peace Almost Broke Out: A Washington Post Mirage

 The Washington Post periodical misinforms readers that in 2008 Israeli Prime Minister Ehud Olmert and Palestinian Authority President Mahmoud Abbas were close to a peace deal. Never mind that Olmert and Abbas have said just the opposite. Once the paper published a corrective CAMERA letter to the editor, but not lately.   

NYT Warps Kerry’s Message

Times correspondent Michael Gordon recast Secretary of State John Kerry's remarks to reflect the news outlet's preferred views, echoing Palestinian perspectives and largely ignoring the US leader's focus on "end of conflict."

Talking about Peace Talks

As Secretary of State John Kerry returns to Israel and Ramallah in an effort to restart peace talks, the press frequently presents the story through the prism of the Palestinian narrative.

Sun Sentinel Columnist Gets Facts Wrong

Pierre Tristam gets a number of facts wrong in an op-ed published in Florida's Sun Sentinel. He falsely claims Gazans can't fish in the Mediterranean (they can) and that they cannot trade with the outside world. They do.

Karl Vick Conceals Abbas’s Rejection of Negotiations

Time Magazine's Karl Vick doesn't bother to tell readers that Abbas chose not to negotiate with Israel, and describes 800 rockets targeting Israel in 10 months as attacks that happen "from time to time."