Jerusalem

Travel to Alternative Jerusalem Reality in International New York Times (Updated)

An International New York Times feature today features a Jerusalem tour "billed as 'doco-theatrical journeys' into alternative realities." The alternative reality of Jerusalem which journalist Debra Kamin describes unrecognizable. Editors are following up on CAMERA's concerns.

Sept. 15 update: CAMERA prompts correction.

The Temple, the Times and the BDS Supporter

New York TimesAfter deadly Palestinian attacks against Israelis triggered by false claims that Israel is threatening the al-Aqsa Mosque, the New York Times published a mostly mangled history of the situation and of the Temple Mount, relying in part on an "expert" who is also an outspoken supporter of boycotting Israel.

Misled by Bimkom, Reuters Must Correct on Shuafat Building

Relying on the NGO Bimkom, Reuters incorrectly reports that there have been no building plans and no legal building in Shuafat in 45 years. A spokeswoman for Jerusalem's engineering department responds with the facts.

Reuters Simple and Wrong: Partition in Jerusalem

Reuters posits that the barrier in eastern Jerusalem has heightened partition of the city. Readers need not be confused by the contradictory fact that Arab families are moving into Jewish neighborhoods and increasing their ties to Israel.

EAST JERUSALEM: Setting the Record Straight

One of the main obstacles to previous peace-making efforts in the Palestinian-Israeli conflict has been the issue of dividing Jerusalem. There is no doubt that these competing demands and claims will be difficult to reconcile. It is made all the more difficult by a media that errs or misleads on the topic. This backgrounder addresses common media misrepresentations regarding Jerusalem.

Another Front-Page Gaffe at Ha’aretz

Weeks after Ha'aretz published, and then corrected, the wildly inaccurate front-page apartheid poll article, the English edition runs an egregiously mislabeled map and a tendentious headline. Where are the editors?

The Los Angeles Times and Temple Mount Provocations

Edmund Sanders article today in the Los Angeles Times about a purported increase in attempts by Jewish worshipers to pray on the Temple Mount unnecessarily exacerbates tensions by publishing false Palestinian accusations as fact.