Peace Process & Initiatives

The Worst of Times

Op-Ed editors allow PLO advisor Michael Tarazi to demonize Israel with false charges about "colonies," water, citizenship.

Syndicated Propaganda

Though Edmund Hanauer, director of Search for Justice and Equality in Palestine/Israel, routinely speaks of "justice" and "peace," the word "misinformation" more accurately describes his attacks against Israel, and his most recent column is no exception.

To Gwynne Dyer, Terror is What Arafat Did “Right”

In a column published by the New London Day ("Arafat's Legacy", Nov 7) and the Philadelphia Inquirer ("Arafat's reign", Nov. 3), syndicated columnist Gwynne Dyer included serious factual errors, as well as an implied endorsement of Arafat's terror.

AP’s Disregard for Accuracy

Middle East coverage by the Associated Press has lately been fraught with errors. CAMERA has alerted the AP to these substantive errors over a period of weeks, yet editors have stonewalled and no corrections have been issued.

The Unscholarly Scholar

Professor Juan Cole of the University of Michigan, editor of the International Journal of Middle East Studies. makes politically motivated blunders.

BACKGROUNDER: “Geneva Accords”

The so-called Geneva accords, signed with much fanfare on December 1, 2003 by self-appointed negotiators Yossi Beilin and Yasser Abed Rabbo, garnered much excitement and praise in the international press. To help readers distinguish between objective reporting and advocacy journalism, CAMERA has prepared the following backgrounder on th e Geneva Accords.

CAMERA Obtains Correction at New York Times

CAMERA has obtained the following correction from the <I>New York Times</I>:

Correction (12/12/03): An article last Friday about President Bush's meeting with King Abdullah of Jordan misstated the effect that an unofficial peace plan drafted by Israelis and Palestinians, known as the Geneva plan, would have on Israeli settlements. Under that plan, Israel would give up most of the settlements in the West Bank, not keep them. But since the 400,000 Israelis in the West Bank and Jerusalem are concentrated in a few settlements and neighborhoods that Israel would keep under the plan, about 300,000 settlers would remain where they live.</P>

BBC-WATCH: BBC on Oslo

BBC’s Robin Lustig did a retrospective feature on the Oslo peace accords which aired on World Service News Hour on October 24, 2003 and appeared in article form on the BBC website. In both, Lustig distorted the facts to blame Israel.