Jerusalem

Haaretz Corrects Reference to Tel Aviv as Israel’s Capital

After correcting erroneous references to Tel Aviv, Haaretz joins a host of international media outlets which have previously corrected after they too botched the journalistic practice of referring to a nation's capital as shorthand for the country or its government.

Reuters Corrects About Israel’s Capital, New Law About Speakers in Schools

CAMERA prompts Reuters to correct after an article erroneously referred to Tel Aviv as shorthand for Israel. The news agency also corrected a headline which inaccurately stated that a new Israeli laws "bans some left-wing groups," while the law in question also affects right-wing groups which take action against Israel's army.

Reuters Corrects on Temple Mount Remains

CAMERA's Israel office prompts correction of a Reuters feature on Jerusalem which wrongly reported that the Western Wall is the only surviving above ground remain from the Temple Mount.

CAMERA Prompts NY Times Update on US Embassy Location

Following communication by CAMERA, the New York Times updated its piece to note that the new embassy isn't partially in east Jerusalem, but rather what was called "No Man's Land," which separated the western and eastern sectors of the city.

CAMERA Prompts Reuters Correction About Israel’s Capital

CAMERA prompted a Reuters correction in a story about Saudi acknowledgement of a Jewish right to self-determination in Israel. The story originally referred to a rapprochement between "Riyadh and Tel Aviv" to denote the seats of the governments of Saudi Arabia and Israel.

CAMERA Prompts Los Angeles Times Correction on Jerusalem Embassies

CAMERA prompts correction of a Los Angeles Times article which wrongly stated that the U.S. Embassy to Israel has always existed in Tel Aviv "along with the rest of the world's diplomatic missions." In fact, 16 countries once had embassies in Jerusalem and a number currently maintain consulate-generals in the city.