Jerusalem

CAMERA Prompts Reuters Correction About Israel’s Capital

CAMERA prompted a Reuters correction in a story about Saudi acknowledgement of a Jewish right to self-determination in Israel. The story originally referred to a rapprochement between "Riyadh and Tel Aviv" to denote the seats of the governments of Saudi Arabia and Israel.

CAMERA Prompts Los Angeles Times Correction on Jerusalem Embassies

CAMERA prompts correction of a Los Angeles Times article which wrongly stated that the U.S. Embassy to Israel has always existed in Tel Aviv "along with the rest of the world's diplomatic missions." In fact, 16 countries once had embassies in Jerusalem and a number currently maintain consulate-generals in the city.

Haaretz Corrects About Judaism’s Holiest Site

CAMERA today prompts correction of an Haaretz article wrongly identified the Western Wall as "Judaism's holiest site." (That distinction belongs to the Temple Mount.) Another "Haaretz, Lost in Translation," the error had appeared only in the paper's English edition.