Jerusalem

CAMERA Prompts Wave of Corrections on Shamasneh Family Eviction

CAMERA prompts several corrections after multiple media outlets stated as fact that the Shamasnehs, evicted from their Sheik Jarrah home, had lived there since 1964, making them "protected tenants." Times of Israel, Haaretz and The Jerusalem Post correct: The courts found no evidence of residency prior to 1968, and thus the family did not have that status.

Reuters Corrects Captions: U.S. Embassy Not in Jerusalem

In a change from the usual journalistic misstep in which media outlets frequently misidentify Tel Aviv as Israel's capital, Reuters captions relocated the U.S. embassy to Jerusalem. CAMERA prompts correction: The embassy is in Tel Aviv.

Times of Israel Corrects About Shamasneh Family Eviction Case

CAMERA prompts correction of a Times of Israel article which stated as fact that the Shamasnehs lived since 1964 in the home from which they were recently evicted, making them "protected tenants." In fact, the courts found that their residency started after 1968, so they weren't entitled to that status.

AP Corrects About Western Wall

CAMERA prompts correction of an Associated Press article which erroneously referred to the Western Wall as "the last retaining wall of the biblical Jewish temple." The wall was a retaining wall for the mount upon which the temples stood, and it is one of several extant retaining wall.

New York Times Corrects, Again, About Judaism’s Holiest Site

The very day that a CAMERA Op-Ed about "fake news" and media bias appears in The Jerusalem Post, calling out The New York Times for repeatedly misidentifying Judaism's holiest site, the "paper of record" errs – and corrects – again.