Water Issues

Amnesty Water Report Waterboards the Truth

Amnesty International's Troubled Waters – Palestinians denied fair access to water, recycles old and false anti-Israel charges, condemning Israel's supposed use of Palestinian water. But, in fact, Palestinians are using Israeli water. Typically, Amnesty also claims that Israeli settlements have luxurious pools while Palestinians are parched. Again, Amnesty is dead wrong – Palestinians have pools galore, including this one in Jenin, shown in the photo at left.

Robert Novak – Misplaced Praised

The late Robert D. Novak was much-praised for his fact-based commentary. Yet his columns on Israel, U.S.-Israel ties and American supporters of the Jewish state amounted to a decades'-long, error-filled screed.

LA Times’ Bogus Claims on Biblical Bethany

Edmund Sanders' Los Angeles Times article on Maale Adumim includes falsehoods about the nearby Palestinian village of Azariya. His claims about water, employment and building are contradicted by official Palestinian census statistics.

UPDATED: ‘Last Refuge,’ Latest Falsehood

Gideon Levy's weekly column in Ha'aretz Magazine is aptly titled "Twilight Zone." At times, his reports have little or no connection to reality. This week's column ("Last refuge"), about Banana Land, "the first Palestinian water park," serves as a prime example.

BBC: Obstacle to Understanding on Water

BBC's Martin Asser observes that "Middle Eastern rhetoric" often casts "Israel as a malevolent sponge sucking up Arab water resources." His article is a prime example of that distorted picture.

A BBC Fable

Early media coverage of Hizbullah's aggression against Israel presented a generally sound picture of cause and effect, of the terrorist group's agenda and of Israel's right to remove the menace to its people. The BBC, however, is a frequent exception.

License to Err on SF Chronicle Opinion Pages

The San Francisco Chronicle claims to "strive for accuracy" and promises to "quickly correct errors or misleading statements." Yet its opinion pages serve as a haven for patently inaccurate anti-Israel allegations, and no corrections appear to be forthcoming.

Madison Newspaper Features Propaganda by Anti-Israel Activist

The Capital Times, a daily newspaper published in Madison, Wisconsin, published an Op-Ed on March 17 by local anti-Israel activist Jennifer Loewenstein. The column, for the most part, ranted incoherently against Israel and was riddled with factual errors.