Palestinian "Intifadas"

From the Telegraph, a Virtual How-To Guide for Anti-Israel Bias

The author may not have meant it to be so, but Adrian Blomfield’s recent article in the British Telegraph about tensions in Jerusalem could serve as a “How-To” guide for anti-Israel bias. It seems all the elements are there to skew public understanding of recent events in Israel’s capital.

New York Times Magazine Whitewashes Palestinian Kids’ TV

The New York Times' Magazine feature "Can the Muppets Make Friends in on the West Bank?" (October 4) misleads readers about the toxic nature of Palestinian television for children, which has gone so far as to teach its audience to want to "slaughter" Jews.

Jimmy Carter’s Second Draft

Jimmy Carter noticeably toned down his rhetoric in his most recent book; but the text – an obvious attempt to sanitize Hamas’ hostility and violence – is still filled with errors of fact and marred by egregious omissions.

Exposing Mazin Qumsiyeh’s Falsehoods

The Brookline Tab carried a CAMERA guest commentary on Palestinian activist Mazin Qumsiyeh (Oct. 4, 2007), exposing his extremist message. 

Radical anti-Israel views on Chicago’s WBEZ

Long a forum for controversial views on the Middle East conflict, Worldview, a global affairs program produced by Chicago Public Radio station WBEZ, has in recent months featured a preponderance of anti-Zionists.

Henry Siegman’s Expertise: Bashing Israel at Every Turn

Henry Siegman's long list of factual errors, his intemperate anti-Israel rhetoric, his indulgent, if not sycophantic, stance toward Hamas, and his endless self-contradiction might make one wonder why mainstream news organizations so frequently turn to the Council on Foreign Relations "expert."